De zelfdenkende brievenbus is een feit

Onze locatie in Breda heeft de primeur. Onze zelfdenkende brievenbus is sinds gisteren in bedrijf genomen.

Meer dan een half jaar hebben we gewerkt aan deze brievenbus. Het resultaat met de hardware, maar met name in de software mag er dan ook zijn.

Ik ben er dan ook best wel trots op dat we dit hebben kunnen realiseren. 

Met name ook omdat dit het begin is van een veel verdere geautomatiseerde slag die ik wil maken met mijn bedrijf.

Voor het komende jaar staat er het nodige op de planning waarbij we de kennis die het afgelopen half jaar is opgedaan gaan gebruiken.

Het principe van de zelfdenkende brievenbus is simpel.

Zodra je klant wordt bij ADD of Flex4you en je hebt er voor gekozen om je post zelf op te halen, jawel sommige mensen willen dat echt nog, dan krijg je na het activeren van je MyADD account, sorry nog geen F4Y account, een pasje toegestuurd.

Ook dit proces verloop volledige geautomatiseerd.

Zodra je recht hebt op een pasje wordt er een standaardbrief aangemaakt en komt terecht bij onze printstraat.

Je leest het goed we kunnen tegenwoordig ook brieven voor je afdrukken en de hele wereld over sturen.

Het is zelfs mogelijk om een hele mailing door te sturen zodat deze ineens wordt geprint en verstuurd.

In de printstraat wordt de brief uiteraard geprint, pasje op de brief geplakt en naar het opgeven adres gestuurd. Dat kan zelfs het postbusje zelf zijn.

In dat laatste geval kan je zelf via MyADD je brievenbus openen als je er voor staat. Maar ja kan zo ook iemand anders je post ophalen halen die niet over een pasje beschikt.

Zodra je over het pasje beschikt dient je het nog wel te activeren via het scherm dat bij de brievenbussen staan.

Een kind kan de was doen: Je voert en het pasnummer in en de code die je per e-mail hebt ontvangen en je pasje is bruikbaar om de brievenbus te openen.

Wil je meer pasjes ontvangen, geen probleem, via MyADD kan je ze zo aanvragen.

Zodra er post in de brievenbus wordt gestopt krijg je direct een melding dat er post is aangekomen. Je kan zelfs zien hoeveel brieven er in de bus terecht zijn gekomen.

Snel naar de brievenbus toe, ff met je pasje langs de lezer swipen en je busje gaat open.

Post eruit en deurtje weer dicht.

Maar dat is eigenlijk nog niet het meest spannende.

Dat zit hem in de software.

Al onze klanten zijn in staat om op ieder moment te wisselen van wijze van postverwerking.

Heb je bijvoorbeeld een brievenbus op 1 van de locaties en je gaat een paar weken op vakantie dan is het handig dat je de post digitaal ontvangt. In MyADD switch ja dan van brievenbus naar een postverwerkingsabonnement.

Vanaf dat moment verdwijnt je bedrijfsnaam, of namen, van het beeldscherm op de locatie en weet de persoon die de post sorteert dat de post op een andere manier dient te worden verwerkt.

Je post gaat naar onze centrale verwerking in Eindhoven. Althans als je postbus in Nederland staat.

Komt je terug van vakantie dan switch je de handel zo weer terug naar je brievenbus. Theoretische kan het zo zijn dat je dan een andere postbus krijgt toegewezen. Maar dit staat altijd op het scherm vermeld.

Nu kan ik mij voorstellen dat het digitaal ontvangen van de post wel heel erg goed is bevallen. Dan schakel je zo weer terug naar scannen van post.

Als we je post scannen dan krijg je ook steeds een berichtje als we post voor je hebben gescand per e-mail.

Je post staat dan klaar in de Inbox.

Vanuit de inbox krijg je een preview van het gescande document, je kan het downloaden, doorsturen per e-mail naar een extern mail adres en het originele poststuk opvragen. Dit wordt dan de volgende werkdag naar het opgegeven adres verstuurd.

Dit is met recht postverwerking 2.0. We hebben met dit systeem een ontzettend innovatief model neergezet dat uniek is in zijn soort.

De komende maanden worden al onze locaties waar een brievenbus staat uitgerold met dit model.

De komende 2 weken wordt vooruitlopend hierop alvast een beeldscherm geplaatst bij de brievenbussen zodat het al mogelijk is snel de juiste namen bij de brievenbussen te krijgen.

Het aantal klanten dat voor onze dienstverlening kiest groeit zo ontzettend snel dat we dit wel bij moeten kunnen houden. Vanaf volgende week is de laatste hobbel in dit proces ook genomen zodat we onbeperkt door kunnen groeien. 

Als dit is uitgerold komt de volgende fase. Een kastenwand met brievenbussen en pakketten bussen.

Ook pakketten kunnen straks op dezelfde wijze worden verwerkt. Met dat verschil dat voor ieder afgeleverd pakket een unieke bus wordt verstrekt door ons postsysteem.

Wat gaat de toekomst nog meer brengen?

Wil jij ook gebruik maken van de meest innovatieve manier van post ontvangen ga dan naar https://www.addpost.nl/demo-aanvraag-post-verwerking/ om een demo aan te vragen die je helemaal zelf kan testen.

Gijs, bedankt voor alle inspanning van de afgelopen maanden!

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Submit your comment

Post Comment