Jij snapt echt niet hoe marketing werkt

Gisteren heb ik je een mail gestuurd met een aanbod erin.

Als je nog geen klant ben bij mijn bedrijf dan kan dat wat vreemd overkomen zo’n heel verhaal.

Toch stuur ik al een tijdje dit soort verhalen. Sommigen vinden het fantastisch en anderen vinden het niks.

Geeft niet. Zoveel mensen zoveel smaken.

Gisteren na de mailing ivm offertes die het afgelopen jaar zijn aangevraagd maar nog niet zijn doorgegaan heb ik wel het grootste compliment tot op heden gekregen .

“Jij snap echt niet hoe marketing werkt.” 

Dan vind ik het toch interessant om eens wat verder achter de persoon te kijken die deze reactie geeft.

Een korte zoektocht leert als snel dat deze ondernemer al 12 jaar een onderneming heeft maar geen website.

Een linkedIn profiel met geen enkele eigen content.

Dat is ook vaak het punt met marketing. Ondernemers kijken een beetje om zich heen wat anderen doen.

Nog erger ze kijken naar de concurrent en gaan hetzelfde doen. En die concurrenten hebben het ook niet eens in de gaten.

Alles op de automatische piloot.

Als het om hoge prestaties gaat, heeft de meerderheid het altijd mis.

Slechts 3 procent van de mensen bereikt extreem goede resultaten.

JIJ bepaald of je bij deze 3 procent gaat horen door de regeltjes en standaarden in jouw branche te doorbreken

Je kan er natuurlijk altijd nog voor kiezen om bij die andere 97% te horen en te gaan werken voor de 3 procent.

The choice is yours.

Deze persoon ging nog even door. 

“Zo’n bericht als jij nu rondstuurt, zal menigeen tegen jou in het harnas jagen!”

En dat is nu juist waarom ik niet 1 maal per week, ook niet 2 maal maar 5 maal per week een mail stuur.

Ik raak nu wel heel erg gemotiveerd om dit 7 maal per week te gaan doen. Ik heb zoveel stof tot schrijven.

Vandaag had ik eigenlijk iets anders in gedachten om te schrijven. Maar dit was zo’n mooie aanleiding. Die kon ik echt niet laten gaan.

Ik zou ook nog open deuren intrappen en sluit af met: “Al met al zal jouw verhaal mensen zeker niet over de streep trekken om klant te worden.”

Duidelijk is wel dat deze persoon bij 97% hoort. En dat geeft niet. En ik vind het schitterend dat hij dit ook met mij wil delen.

Sinds ik deze entertainende e-mails stuur is mijn omzet flink gaan pieken. Ook gisteren weer. Deze mailing heeft alweer de nodige nieuwe deals opgeleverd en een openingspercentage dat nog nooit zo hoog is geweest.

Als jij nu ook bij die 3% wil horen ga dan van start met een service kantoor. Op deze manier kun jij je bedrijf echt onderscheiden van de concurrent staat ingeschreven op zijn privé adres.

Heb je nog geen offerte voor een service kantoor ontvangen? Maak een nieuwe offerte aan via https://www.addbusinesspoint.nl/offerte en start dit jaar nog met een service kantoor en ga ook bij de 3% behoren.

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Submit your comment

Post Comment