Voordelen van Outsourcing

Als jouw focus is richt op de kernactiviteiten van jouw groeiend bedrijf, zul je op een efficiënte manier moeten omgaan met de niet-kerntaken. Het outsourcen van werk is een beproefd model en wordt erkend als een competitieve strategie voor succes op lange termijn.

Outsourcen

Outsourcing wel of niet?

Het gebruik van outsourcing helpt je de focus terug te brengen op jouw kernactiviteiten en op hetzelfde moment de kosten onder controle te houden. Als je jezelf de volgende vragen stelt, dan is outsourcen iets voor jou

  • Werken we tegen optimale kosten?
  • Worden mijn middelen effectief benut?
  • Zijn mijn huidige middelen in staat om nieuwe technologieën te ondersteunen?
  • Is er een snellere en effectievere methode om processen te verwerken?
  • Heeft mijn team de operationele expertise om de toebedeelde taak uit te voeren?

De belangrijkste redenen te outsourcen

Overweeg de onderstaande redenen waarom bedrijven hun niet-kernactiviteiten – met succes – uitbesteedden.

Reden 1 – Lagere investeringen in infrastructuur

De eerste reden is: bezuinig drastisch op dure infrastructuurvereisten. Je hebt de beschikking over uitstekende IT-systemen, klantenservice callcenters en een technische helpdesk leiden tot zware investeringen voor bedrijven. Hierdoor houd jij jouw kosten laag door deze functies te outsourcen. Focus op kernfuncties. Richt jouw aandacht op jouw basis. Besteed de interne middelen van jouw organisatie uit aan bedrijfskritische activiteiten.

Reden 2 – Krijg toegang tot wereldklasse competenties en verbeter de operationele resultaten

De tweede reden: Krijg toegang tot wereldklasse competenties en infrastructuur. Laat processen verrichten door  toegewijde teams die operationele- en vakexpertise hebben in het uitbestede proces. Hun specifieke ervaring vertaalt zich in een grotere operationele efficiëntie. Eenmalige applicaties Vermijd dure kortlopende uitgaven. Outsource eenmalige applicaties die in relatief korte tijd moeten worden opgeleverd en veel mankracht vereisen.

Reden 3 – Ondervang seizoensgebonden werkpatronen

Een andere belangrijke reden – ondervang seizoensgebonden schommelingen in het werk en gebrek aan werknemers tijdens feestdagen en het laagseizoen. Ga wijs om met piekbelastingen en verminderd personeel tijdens vakanties door deze functies uit te besteden.

Reden 4 – Verbeter het risicobeheer

Zorg voor de bescherming tegen natuurrampen, ongelukken, marktschommelingen, of technische crises. Rampherstelmechanismen en gedetailleerde back-up plannen die door de outsourcing partner worden aangeboden, helpen je snel te reageren en de bedrijfsactiviteiten weer direct op het juiste pad te brengen.

Ontdek outsourcing als een bedrijfsmodel

Hoewel er veel controverses zijn omtrent outsourcing, spreken de overweldigende voordelen van outsourcing voor zichzelf. Steeds meer bedrijven maken plannen op om werk uit te besteden aan outsource bedrijven. Veel bedrijven baseren nu hun hele bedrijfsplan rond de delegatie van functies aan externe dienstverleners. Volgens sommige experts is outsourcing niet alleen een manier om kosten te besparen; het is nu een waardig bedrijfsmodel. De trend is duidelijk in het voordeel van het uitbesteden van grotere volumes werk bij gespecialiseerde partners. ADD Business Point helpt je graag verder in het onderzoeken of een outsourcing model bij jouw bedrijf past en maakt hier tevens graag een gratis en vrijblijvende offerte voor op. Zo kan je zelf een weloverwogen beslissing nemen om niet-kern functies uit te besteden! Wij helpen je graag in dit proces.

Submit your comment

Post Comment