5 tips om jouw bedrijf vanuit een virtueel kantoor te runnen

5 tips om jou bedrijf vanuit een virtueel kantoor te runnen

5 tips om jouw bedrijf vanuit een virtueel kantoor te runnen

 

Een virtueel kantoor of service kantoor  is geweldige manier om uw bedrijf op te starten door het minimaliseren van de overhead kosten. Hiermee kan je je bedrijf presenteren als geloofwaardig en professioneel. Toch blijft het een uitdaging om je bedrijf op afstand te runnen. Hieronder staan een aantal tips voor het succesvol uitvoeren van je virtuele bedrijf .

1. Kies een strategisch adres en locatie.

Kies niet zomaar een willekeurige adres of kies niet een virtueel kantoor dat niet relevant zal zijn. Weet waar je klanten zijn, zodat je een meer geschikte locatie hebt om hen te ontmoeten, indien die nodig mocht zijn. Zorg ervoor dat je weet wie je klanten zijn, indien mogelijk, en probeer er achter te komen welke uitstraling een gebouw moet hebben om er optimaal van te profiteren. Kies strategisch. Ook al moet je misschien iets extra’s betalen om de beste adres te krijgen, het zal op de lange termijn het de moeite waard zijn om  nu voor deze locatie te kiezen.

2. Zoek de juiste plek om op afstand te werken.

Omgeving is alles als het gaat om productiviteit. Ieder mens heeft tijd, locatie, routines, en andere factoren die hun prestaties en productiviteit te beïnvloeden. Bij het werken vanuit huis of een andere locatie op afstand, ongeacht waar u ervoor kiest om te werken, zorg ervoor dat u niet wordt afgeleid, en dat de omgeving waarin je bent je in staat stelt je te focussen en het meest productief bent. Als je net begint, probeer verschillende plaatsen en locaties die het beste bij je past te vinden.

3. Socialize.

Het is heel gemakkelijk te worden geïsoleerd als je ervoor kiest om thuis te werken. Misschien heb je huisdieren bij je, maar ga naar buiten om andere mensen te ontmoeten bij lokale evenementen of landelijke bijeenkomsten zodat u niet volledig geïsoleerd raakt van de samenleving. Socialiseren en nieuwe mensen te leren kennen zal helpen je opnieuw energie te geven, en het kan ook open deuren naar andere mogelijkheden voor uw bedrijf.

4. Weten hoe je jezelf in de markt zet.

Je service kantoor adres komt te staan op je website, visitekaartjes, en ander marketing materialen. Het service kantoor adres waarvoor je betaalt voor is niet alleen voor het ontvangen van post. Het is er om jezelf en je bedrijf te verkopen. Het is onderdeel van jou merk en identiteit van jou bedrijf en jij wilt het op al je reclamemateriaal van u je bedrijf zetten. Zorg er ook voor dat je e-mailadres niet een gratis domeinnaam is, zoals live.nl of gmail.com. Geef een geloofwaardig beeld af om je bedrijf te presenteren aan de wereld.

5. Gebruik fysieke kantoren voor vergaderingen.

Ontmoeten in een café of hotel is zeker niet aan te raden, tenzij op verzoek van je klant. Als je een goed gesprek met je klant of lead wilt hebben huur dan een spreekkamer of presentatie ruimte op het adres van je service kantoor. Je maakt alleen gebruik, en betaald alleen voor de tijd dat je de ruimte echt nodig hebt. Wil je wat langer werken op dit kantoor huur dan een dag- kantoor. Het kost wel een beetje geld maar het zal het de moeite waard om uw bedrijf  geloofwaardig op te bouwen.

Let op.

Let er overigens goed op dat een virtueel kantoor geen service kantoor is. Met een virtueel kantoor is het niet mogelijk je bedrijf in te schrijven bij de Kamer van Koophandel als vestigingsadres.

Direct-een-offerte-op-maat