70 procent van alle mensen haat reclame

Dat zegt auteur Cor Hospes in zijn boek De power van een content-platform. Zeker een keertje lezen dit boek!

Zeker als je het ongemakkelijke gevoel hebt dat je afhankelijk aan het worden bent van onbetrouwbare advertentie platforms zoals Facebook.

Hospes citeert de Chief Brand Officer van Procter & Gamble, een van de grootste adverteerders ter wereld.

Mensen haten reclame omdat die lastig valt.

Daarom vermindert Procter & Gamble zijn reclame-uitgaven op digitale platforms met 100 miljoen.

Ze kiezen voor een nieuwe weg:

“Meer aandacht voor comedy, muziek, film, purpose, entertainment en journalistiek. Dat moet zorgen voor content waar mensen echt naar uitkijken”.

Zéér opmerkelijk. Want de reclamewereld heeft nooit moeite gehad met lelijk.

Mensen onderbreken terwijl ze iets leuks aan het doen zijn? Reclamejongens vonden het allemaal best.

Steeds langere reclameblokken aan het einde van een spannende film? Doen!

Tegenover het Panteon in Rome een reclamespandoek van 10×5 meter over een historisch pand spannen met een afzichtelijke foto van een mobiele telefoon? Why not?

Maar smakeloosheid is uit de mode.

Platte, storende marketing wordt slecht getrokken in 2020.

Daarom zoeken de grootste adverteerders naar nieuwe wegen.

“Content waar mensen echt naar uitkijken.”

Recent geleden startte ik een radicaal experiment met e-mailmarketing.

Geen hard teaching meer, maar info-tainment.

Dit waren de reacties van mijn klanten:

“Mooie mails die mij de ene keer heel persoonlijk raken en de andere keer weer een praktische invulling geeft.” – Ilse

“Het is geweldig hoe je steeds de onderwerpen bedenkt. Ik zou het niet kunnen. Leuke mailtjes.” – Mark

“De enige verkoop mail die ik in ieder geval wel open.” – Susanne

Zo zie je wat het belang is van je onderscheiden in je markt. Met de diensten van mijn bedrijf kan je je ook verder onderscheiden in de markt met een beperkte investering.

Wil jij net als Procter & Gamble gaan besparen op je kosten. Overweeg dan gebruik te maken van een service-kantoor. Steeds minder bedrijven hebben een echt kantoor nog. Alleen wanneer je echt een werkplek of ontmoetingsplaats nodig hebt huur je deze.

Met een service kantoor doe je niets af aan je uitstraling, je roept geen irritatie op bij je klanten omdat ze denken dat ze denken de keukentafel zaken moeten doen, je bent uitermate flexibel en bespaart op de koop toe veel geld.

Wil jij echt de slag maken naar flexibel werken of ondernemen. Beging met het maken van een offerte https://addbusinesspoint.nl/offerte. Ik help jou met de slag van echt kantoor naar flexkantoor. 

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Submit your comment

Post Comment