Een goede antwoorddienst geeft een goede klantenservice

 

Als jouw bedrijf zo groot is geworden dat je zelf niet meer alle oproepen kan aannemen, kan het een moeilijke beslissing zijn om jouw klantenservice uit te besteden. Alhoewel niet alle klantenservice teams hetzelfde zijn, zorgt een goede antwoorddienst voor een geweldig klantenservice elke dag van de week. Dit zonder jou te dwingen om te investeren in mankracht, ruimte en training. Een ideale situatie om aan de groei van je bedrijf te werken!

antwoorddienst

Een klantenservice zoals jij wenst zonder fulltime kosten

Een van de meest briljante dingen van een goede antwoorddienst, is hoe betaalbaar deze kan zijn. Geen fulltime salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden betalen voor jouw eigen team. Maar betaal alleen de oproepen die een uitbesteed klantenservice team aanneemt. Daarbij hoef je nooit nieuwe mensen te trainen. Zeker wanneer die de plaats innemen van degenen die zijn weggegaan voor betere kansen. Hierdoor bespaar je veel tijd en geld én je kwaliteit blijft behouden.

Manieren waarop een antwoorddienst kan helpen met jouw klantenservice:

Er zijn verschillende manieren waarop een antwoorddienst jou kan helpen:

Het beantwoorden van algemene vragen.

Klantenservice vertegenwoordigers kunnen bijna elke type oproep hanteren. Inclusief van bellers die hulp vragen. Of je nu een vastgoedmanager of een beheerder van een sleepwagendienst bent. Jouw antwoorddienst kan veel gestelde vragen beantwoorden over problemen die regelmatig voorkomen. Uiteraard op basis van de informatie die jij verstrekt. Dit bevoegdheid kan de noodzaak voor een service call reduceren wanneer het probleem simpel is, waardoor iedereen tijd en geld bespaart.

Informatie over producten verstrekken.

Een ander veelvoorkomende manier om de klantenservice medewerkers in te zetten is om bellers meer informatie te geven over jouw aanbod. Bijvoorbeeld, als jouw bedrijf hot tubs verkoopt, kan jouw klantenservice de benodigde gegevens verzamelen om de beller een brochure te sturen.

Klanten persoonlijk kunnen helpen per telefoon.

Zelfs als je een e-commerce bedrijf hebt, kun je klanten hebben die met een echt persoon willen spreken om een order te plaatsen. Oudere mensen en degenen die problemen hebben met creditcardfraude. Zij voelen zich vaak meer comfortabel met een echte telefonist die hun gevoelige informatie behandelt. Door gebruik te maken van een klantenservice team, vertel je jouw klanten dat deze orders net zo belangrijk zijn als de orders van mensen die hun transacties online voltooien.

Klanten ondersteunen met retourzendingen.

Onvermijdelijk, zal jouw klantenbestand te maken krijgen met problematische producten of verkeerde bestellingen. Maak je niet druk, ook dit kan jouw klantenservice aan. Aangezien ze niet persoonlijk bij de bestelling zijn betrokken, kan een professionele telefonist zijn hoofd koel houden. Ongeacht wat een klant over jouw producten heeft te zeggen. Bovendien, zijn goede retourzendingen een belangrijk aspect van een goede klantenservice.

Een professioneel klantenservice team kan jouw klantenservice aanzienlijk verbeteren. Ongeacht de industrie waarin je werkzaam bent. Van het vergemakkelijken van bestellingen tot oplossingen vinden voor ongelukkige klanten. Jouw eigen antwoorddienst telefonisten zullen deze moeilijke telefoongesprekken overnemen. Ze geven je gemoedsrust, omdat je weet dat jouw klanten goed bediend worden en geld vrijmaken voor andere projecten.

Submit your comment

Post Comment