Zakelijk postadres
Virtueel kantoor
Zakelijke adres
Postadres voor bedrijven
Inschrijfadres voor KvK
Niet goed? Geld terug!

Een effectieve Landingspagina voor dat nieuwe jaar

Een effectieve landingspagina is de bouwsteen van succesvolle online marketing. 

Je aanbod mag dan schitterend zijn, en je PPC-advertentie mogen dan geoptimaliseerde stukjes perfectie zijn, maar zonder een goede landingspagina zal je business er ongetwijfeld minder van worden. 

De lay-out van je landingspagina moet vlekkeloos zijn.

Tip #1: Strak, overzichtelijk design

De look, feel, en algemene structuur van het ontwerp van je pagina hebben een enorme invloed op de effectiviteit van je landingspagina en hoe goed hij conversies stimuleert. 

Tip #2: Wees een minimalist

Zorg voor een schone pagina met duidelijke, natuurlijke navigatie en zonder afleidingen (zoals pop ups). Een goede landingspagina geeft alle nodige informatie die nodig is om bezoekers aan te zetten tot conversie, maar niets extra’s. Te veel info kan bezoekers overweldigen, dus houd het eenvoudig en geef alleen de essentiële informatie die bezoekers door de trechter zal leiden. De informatie die je wel vooraan en in het midden zet moet gemakkelijk te scannen zijn – goede landingspagina tekst gebruikt opsommingstekens om details uit te leggen waar mogelijk.

Tip #3: Wek vertrouwen

Een ander krachtig hulpmiddel dat door effectieve landingspagina’s wordt toegepast zijn vertrouwensbadges. Vertrouwensbadges verwijzen vaak naar de logo’s van bekende merken waarmee je in het verleden hebt samengewerkt, bepaalde steunbetuigingen en erkenningen die je hebt gekregen, groepen en coalities waarvan je lid bent, enz. 

Tip #4: Maak je pagina mobielvriendelijk

Tegenwoordig is het van essentieel belang dat je landingspagina gemakkelijk te navigeren is op mobiele toestellen, want bijna 30% van alle webactiviteit komt van mobiel. 

Mobielvriendelijke site verdubbelen snel je conversies. Je landingspagina moet er goed uitzien op mobiele apparaten – gemakkelijk te navigeren, snel laden, en makkelijk aanklikbaar.

Tip #5: Houd je formulieren kort

Als een gebruiker je site bezoekt, wil je als online marketeer natuurlijk zo veel mogelijk gegevens van hem verzamelen. Maar als het gaat om het maken van een goede landingspagina, is minder meer. Het is uiterst belangrijk dat je gebruikers zo weinig mogelijk formuliervelden laat invullen. Hoe meer velden je een bezoeker vraagt in te vullen, hoe minder kans je hebt dat ze het formulier invullen en de gewenste conversie voltooien. Als je voor je conversie een formulier nodig hebt, vraag dan alleen het essentiële van wat je nodig hebt. Onthoud dat je op de dankpagina altijd om meer info kunt vragen.

Tip #6: Stem je landingspagina’s af op individuele doelgroepen

Als je een goed aanbod hebt en het goed gepromoot hebt, zul je waarschijnlijk verkeer krijgen uit een aantal verschillende bronnen. Als het even kan, wil je je landingspagina’s aanpassen voor verschillende doelgroepen. 

Een gebruiker die op je landingspagina komt van een Facebook of Twitter post is heel anders dan een gebruiker die op je landingspagina komt van een PPC-advertentie of een link uit je maandelijkse nieuwsbrief.

Tip #7: Stem de tekst van je landingspagina af op die van je PPC-advertenties

Effectieve landingspagina’s zorgen ervoor dat de woorden die in hun paginakopie gebruikt worden overeenkomen met de trefwoorden en tekst die in hun PPC-advertenties gebruikt worden. 

Het herhalen van dezelfde taal en sleutelzinnen stelt bezoekers gerust dat ze op de goede weg zijn en toont consistentie.

Tip #8: Test!

Het laatste kenmerk van een goede landingspagina is testen. Een effectieve landingspagina kan eenvoudigweg niet gemaakt worden zonder een grondige hoeveelheid testen. 

Testen en resultaten bijhouden zijn essentieel om te zien wat je landingspagina goed doet, en wat hij fout doet. Test, test, en test nog wat meer!

Het lijkt net op onze dienstverlening.

Strak geregeld. Al onze processen zijn geautomatiseerd. Je kan dus alles zelf regelen. Maar als je iemand nodig hebt zijn we er ook voor je. Altijd een snelle reactie op oplossingsgericht.

Overzichtelijk. Je kan snel zien welke ruimtes we per locatie hebben en met 1 extra muisklik zie je de beschikbaarheid.

Minimalistisch. Met zo min mogelijk informatie proberen we je naar de juiste flexruimte te wijzen of een offerte te maken over onze diensten. Ook in onze flexruimtes tref je aan wat nodig is.

Vertrouwde organisatie die al heel wat jaren mee gaat. We doen ons trucje inmiddels op 30 locaties voor duizenden bedrijven.

Testen. Vanaf morgen ook voor jou? Ook een keertje testen of onze ruimtes bij jou passen.

Onze nieuwe locatie in Tilburg wil je echt niet missen. Kijk direct in onze agenda wat er beschikbaar is en plan je eerste flexruimte https://www.addbusinesspoint.nl/tilburg-reserveren/

Maak er een mooie jaarwisseling van!

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Terug naar overzicht

Geplaatst op: 30 december 2021