En de winnaar is….

Twee weken geleden sprak ik een klant die naar de Kamer van Koophandel gegaan om zijn bedrijf daar in te schrijven.

Hij had een fantastische idee om zijn bedrijf te gaan starten.

Op zich geen heel vernieuwend product maar hij ging het het wel net even anders in de markt zetten.

Hij heeft mij in ruim een half uur vol passie verteld over hoe en waarom hij dit zo ging doen.

Alleen al de passie waarmee hij dit alles op mij kon overbrengen moet al voldoende zijn om zijn bedrijf een succes te maken. Dit kan niet mis gaan.

Een formele inschrijving bij de KvK. Niets bijzonders zou je zeggen.

Kleine week later belde hij mij op. Ik kan het mij nog zo goed herinneren. Het was schitterend weer en ik zat buiten in het park te geniet van van het zonnetje.

De zon brandde op mijn gezicht met op de achtergrond het gekwetter van eenden in het water.

De rust was helemaal in mij teruggekeerd.

Verder ook helemaal niemand in de buurt. Deze keer geen honden het parkje onveilig maakten door los rond te rennen.

Zijn inschrijving was geweigerd. Hij mocht zijn bedrijf niet starten

Hij was helemaal overstuur aan de telefoon dat hij zijn bedrijf niet kon gaan inschrijven. Hij zou zijn bedrijf niet kunnen starten en zijn passie niet tot uitvoer kunnen brengen.

Het koste mij even tijd om hem tot bedaren te brengen.

Na een paar minuten heb ik hem ervan kunnen overtuigen dat dit niet helemaal de bedoeling kon zijn van de Kamer van Koophandel.

Mijn rustige flow was direct verdwenen.

Het gebeurt niet vaak maar het is ook niet de eerste keer dat ze iemand naar huis sturen die zijn bedrijf wil gaan inschrijven.

Gelukkig had hij de naam van de dame achter de balie opgeschreven die hem naar huis had gestuurd.

Direct bellen met deze dame lukte niet maar ze belde vrij snel terug.

Of er even een handtekening van de pandeigenaar onder het contract met deze man kan komen.

Uhh. Dit is een grote buitenlandse vastgoed beleggen mevrouw.

Toch moet er een handtekening van de pandeigenaar onder het contract komen. En dit heb ik z’n 5 x moeten aanhoren en mijn standpunt moeten herhalen.

Daar gaan we dus niet uitkomen. Dan maar door naar het opperhoofd.

Onze klant werd met de dag zenuwachtiger waardoor hij de ene dag net iets vaker belde dan de andere.

Enkele dagen later werd ik gebeld door het opperhoofd van de afdeling. Nog een keer het verhaal uiteengezet.

Deze man gaf al direct aan dat er geen enkel probleem was en dat de dame die hem had geholpen blijkbaar niet op de hoogte was van de regels.

Bij een inschrijving in een verzamelgebouw gelden andere regels.Wie heeft er tegenwoordig nog wel een eigen kantoorpand?

Maar deze man kon de inschrijving niet afwikkelen. Gelukkig belde de dame in kwestie direct daarna terug.

Je zou verwachten duizend maal excuses en een bos bloemen met gebak.

Dus niet, een koude kille reactie dan het haar allemaal niet duidelijk was en dat ze dit nooit had geweten.

Bizar, maar klant blij en hij kon van start bij zijn business.

En zo ging het gisteren eigenlijk ook.

Je weet nog wel de uitreiking van de FD Gazellen. Alles ging online en award wordt per post nagestuurd.

Beetje een afknapper zo, maar het kan niet anders in deze tijd. Bespaart wel een hoop tijd in ieder geval.

Even heen en weer naar Amsterdam vanuit Zeeland. Je bent zo een hele dag onderweg,

Voor mij was het de eerste keer dat ik dit mocht meemaken.

Ook hier was de uitreiking van de top 3 wel erg koud en kil geregeld. Het ging in basis alleen om de cijfers.

De grootste groeier is de winnaar. Ik had toch meer gehoopt op beoordeling op de inhoud. 

Maar helaas.

De top 3 werd wel beoordeeld op inhoud ken kregen nog een extra prijs.

Uiteindelijk terecht gekomen op plaats 57.

Dus geen gouden, zilveren of bronzen beeldje. Geen idee wat voor materiaal op plaats 57 thuishoort. Volgens mij is de award van plexiglas gemaakt. Dus het valt nog mee.

Ik ben er heel erg blij mee. Een onafhankelijke erkenning voor het werk van de afgelopen jaren.

Maar eigenlijk moet ik jou bedanken. Jij bent mijn klant of gaat dat worden. Zonder klanten geen groei. Zonder groei geen erkenning.

Maar aan de andere kant, zonder fantastisch businessmodel was je ook niet gekomen. Dus heb ik het toch aan mezelf te danken.

Wil jij met je bedrijf wel een warme uitstraling overbrengen op je klanten. Dan is een service kantoor van ADD de oplossing om dit te bereiken.Op deze manier kan je je bedrijf in een nette zakelijke omgeving vestigen en kan je je klanten wel in de juiste sfeer ontmoeten. En nog veilig ook. Maak zelf een offerte via https://addbusinesspoint.nl/offerte 

Bedankt dat je klant bent of gaat worden.

Fijn weekend alvast!

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you.

Submit your comment

Post Comment