Google mijn bedrijf handleiding, deel 3

Bij de eindejaarsactie heb ik iedereen die een telefoonnummer heeft afgenomen een handleiding Google Mijn Bedrijf beloofd en gestuurd.

Omdat hier zoveel waardevolle informatie in staat ga ik de inhoud de komende weken toch met je delen. Ook al heb je toch geen telefoonnummer afgenomen.

Iedere maandag stuur ik je een vervolgstap toe.

Dit document is te waardevol om zomaar te laten liggen. Je krijgt het document niet ineens maar in losse onderdelen zodat je steeds de tijd hebt om het zelf ook in te regelen.

Vandaag deel 3.

Je profiel is nu al een heel eind klaar. Het is nu een kwestie van verdere details invullen.

De foto’s en teksten die je hebt gemaakt zijn nu ook allemaal beoordeeld en als het goed is ook goedgekeurd.

Als ik kijk naar de prestaties van de aanpassingen die ik heb gedaan in deel 1 en deel 2 zie ik dat de afgelopen maand een enorme toename is in het aantal zoekresultaten in Google en in Maps.

Dit gaat dus de goede kant op!

Klik in de linkerkolom op inzichten en je ziet echt alle details. Je kan nu ook eenvoudig zien waar je nog aan kan sleutelen.

Als je dit de komende tijd ook doet dan ga je hier goud geld uithalen.

Als je terug wilt kijken hoe je bedrijf nu in Google en in Maps staat kan je dit in de linkerkolom aanklikken.

Google geeft nu zelf aan wat nog van belang is om in te vullen. Deze vragen kan je vinden in de rechterkolom: Voltooi je bedrijfsprofiel.

Het begint met een uitgebreide beschrijving. In deze beschrijving kan je 750 tekens kwijt.

Maak hier een uitgebreide beschrijving waarin jij je bedrijf goed neerzet. Omdat dit heel erg van belang is dat je hier een goede tekst maakt kan je overwegen om deze tekst te laten schrijven.

Google heeft maar een beperkt aantal categorieën waar je uit kunt kiezen. Deze categorie dekken veelal niet de lading van wat je daadwerkelijk doet.

Je kan zelf sub categorieën aanmaken onder het kopje: Voeg services toe.

Klik op “Eigen service toevoegen”. Zo voeg je de eerste sub categorie toe aan je eerste primaire categorie.

Zodra je de eerste hebt toegevoegd kun je via categorie meerdere sub categorieën aanmaken.

Dit is echt een fantastische manier om je bedrijf goed neer te zetten op Google. Het is enorm uitgebreid.

Je kan nu per sub categorie prijzen vermelden en teksten invullen. Je hebt 300 teksten tekst beschikbaar.

Gebruik hierbij steeds unieke teksten. Als je er niet goed in bent laat ze dan schrijven!

Het zijn maar kleine stukjes tekst dus heel veel geld zal dit niet kosten.

Een professionele uitstraling zal je altijd verder brengen. Heb je nog geen vestigingsadres voor je bedrijf?

Maak dan een offerte voor een service kantoor of virtueel kantoor: https://www.addbusinesspoint.nl/offerte 

Je zal zien dat dit direct een impact heeft op je aantallen vermeldingen. Werkt het niet dan kan je er ook zo weer vanaf. 

De opzegtermijn is maar 1 maand.

Succes met het verder optimaliseren van Google Mijn Bedrijf.

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Submit your comment

Post Comment