M'n ex stalkt me, zei de iPhone gebruiker

Wie herinnert hem niet …  De plaatselijke dorpsgek met al z’n achterdochtige complottheorieën aan de bar op een regenachtige vrijdagavond, waarop we met z’n allen dachten dat de paranoia vast kwam door de puurheid van de harddrugs die gestegen was in onze land …

Nu blijkt dat, die complottheorieën wel eens zouden kloppen … En dat we beter twee keer hadden nagedacht!

  1. We hadden beter toch geluisterd, toen we daar stonden, met een 33 cl Belgisch bier in onze rechterhand, en een sigaret in de linkse, toen mocht er namelijk nog binnen gerookt worden in cafés!
  2. De Marokkaanse coke dealer uit de buurt heeft, en zal nooit goed spul hebben, dus misschien was al dat gelul van Gekke Rudy over Google wel waar!

In een octrooiaanvraag van Google wordt beschreven hoe een toekomstige versie van het Smart Home-systeem kan worden gebruikt om alles te monitoren, te controleren, van schermtijd en hygiënische gewoonten tot maaltijd- en reisschema’s en andere activiteiten.

Het toppunt van dit alles!?

Dit werd al sinds december 2017 gepubliceerd, en daar gaf ook niemand een kik over het meest verontrustende feit van dit hele gebeuren!

Siri zit dus op te schrijven wanneer ik moet gaan poepen, maar wel heeft ze er niet aan gedacht om een sproeiertje te laten installeren, (en dan liefst uitgerust met klimaatbeheersing zodat het water op kamertemperatuur is, vooral voor in de winter) om het hele gebeuren wat hygiënischer te laten verlopen dan alleen dat toiletpapier …

Een regelrechte schande is het!

Google heeft ons bij de ballen, en ze weet het verdomd goed ook, denk maar eens na over deze zin, in de wereld van SEO en doelgerichte publiciteitscampagnes:

Wanneer was de laatste keer dat je op pagina 2 hebt geklikt toen je iets in de Californische zoekmachine opgezocht hebt? 

Bestaat pagina 2, 3, 4 enzovoort überhaupt zelfs nog?

Mijn vriend, een freelance schrijver en vertaler, vertelde laatst we een heel bizar verhaal.

Twee weken terug had hij een opdracht van een cliënt, een ‘closed captions’ project, voor een video op YouTube.

Het bleek op het eerste zicht een saaie klus te worden, closed captions zijn namelijk ondertitels, en daar komt een hele tijdrovend technisch kantje bij kijken met een waslijst aan regeltjes over karakters per lijn, karakters per seconde, enzovoort, enzovoort… 

Na de transcriptie dan, die, zoals mensen die er ervaring mee hebben, wat vergelijkbaar is met een tepelpiercing laten zetten op een vrijdagavond waar je wat teveel op had, om er dan zaterdagochtend met een daverende kater, een schroefbank bij te halen en die er gewoon bij te hangen omdat het mooi staat zo.

– Nu, waarom breng ik deze sadomasochisme praktijken op, het is toch nog geen woensdag vandaag? Wat ik bijzonder opmerkelijk vond aan het verhaal van die project was de manier waarop dit bedrijf dus mensen ging aanwerven.

De spreker, en ook bedrijfsleider die ook een eigen dokterspraktijk runt en zelf ook chirurg is, biedt een dienst aan, die je kan vergelijken als het kind van een interimbureau en een makelaar.

Waarom breng ik dit op, omdat de manier waarop dit bedrijf dus op zoek gaat naar personeel, is ronduit gestoord, maar wel enorm efficiënt!

Dit bedrijf weet meer over je dan jijzelf, de informatie die ze over beschikken, is ronduit op een niveau van een centraal inlichtingenbureau van de overheid!

Sterker is nog hoe ze de vacatures gaan invullen.

Stel, je hebt een dokterspraktijk in Colorado, wat zoals je misschien wel weet, vrij afgelegen is van de rest van Amerika. 

Je wil een dienst toevoegen aan je praktijk, bijvoorbeeld hartoperaties. Een geschikte chirurg voor hartoperaties vinden, kan knap lastig worden.

Wat dit bedrijf dus doet voor je is, niet enkel te gaan kijken naar dokters die werkloos of op zoek zijn naar een job, nee, ze gaan een stapje verder door mensen te gaan doelgericht selecteren om vervolgens te bombarderen met op maat gemaakte advertenties.

Als lokaas maken ze gebruik van allerlei trucjes, gaande van je hobby’s te viseren, oude schoolmakkers in het licht te zetten met advertenties die bijvoorbeeld zo luiden:

‘Tom Aat was is medical school with you, he lives in Colorado now, ask him how life is there!’

‘Skiing in Colorado? Why not live there?’ In geval dat de dokters die ze dus viseren van skiën houden.

Een school voor je kinderen, huizen die te koop of huur staan in advertenties gaan smelten samen met alles wat je je kunt inbeelden om een beeld te schetsen voor de persoon die geviseerd wordt, hoe het zou zijn om daar te wonen.

Kortom, de jacht voor onze informatie stopt heus niet bij Google of Amazon, het is overal rond ons…

En meestal, maken we ze het nog makkelijk ook, door op sociale media netjes alles te gaan opnoemen…

En dit moet jij dus ook gaan doen met je bedrijf!

Maanden geleden heb ik een in enkele weken achterelkaar artikelen geschreven over de handleiding om Google Mijn Bedrijf in te zetten. Heb je deze gemist, via MyADD kan je deze nog opvragen.

De belangrijkste basis om te starten is wel een zakelijk adres hebben. Als je nog steeds op je huisadres staat ingeschreven is dit niet het meest ideale visitekaartje.

Maak een offerte via https://www.addbusinesspoint.nl/offerte-aanvragen-definitief/ en begin met de perfecte zakelijke uitstraling. De volgende stap is het vullen van Google Mijn Bedrijf en zorgen je hiermee je doelen gaat bereiken.

Zo wordt je echt goed gevonden met de content die creëert. Bovendien is Google Mijn Bedrijf nog gratis ook!

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you 

Submit your comment

Post Comment