Pay-Per-Click marketing – deel 1

Voor wie nog niet vertrouwd is met pay per click marketing, kan het in het begin overweldigend lijken. Met talloze opties en mogelijkheden is het essentieel om te begrijpen hoe pay per click functioneert als je geld wilt verdienen.

Misschien heb je in het verleden al eens pay per click reclame geprobeerd, zonder succes, of heb je nog nooit een campagne gemaakt. Wat je ervaring met pay per click ook is, ik schrijf dit om je alles te geven wat je moet weten om winstgevend te zijn.

Het maakt niet uit of je je bedrijf een boost wilt geven met een nieuwe PPC-campagne, of dat je extra geld wilt verdienen met het publiceren van advertenties. Welk pad je ook kiest, de basisprincipes van pay per click begrijpen is van cruciaal belang als je geld wilt verdienen.

Om je te helpen een groter loonstrookje mee naar huis te nemen, bekijken we hoe je geld kunt verdienen met pay per click reclame. Van adverteren tot publiceren, we hebben beide kanten behandeld in deze informatieve gids.

Laten we beginnen met hoe geld te verdienen met pay per click reclame.

Als je nu een business hebt en geld wilt verdienen met pay per click, dan zul je ongetwijfeld een adverteerder willen zijn. Adverteren met pay per click stelt je in staat je producten en diensten aan de massa’s kenbaar te maken met behulp van Google’s AdWords platform.

Als het om pay per click reclame gaat, zijn er verschillende dingen die je moet weten over hoe je een winstgevende campagne maakt. Het eerste is te begrijpen op welke zoekwoorden je je moet richten en welke je moet vermijden.

Trefwoorden zijn de meest cruciale factor in elke pay per click marketing campagne. De trefwoorden waarop je je richt bepalen op welk soort gebruikers je advertenties klikken en hoeveel je per klik betaalt. 

Ga je voor het trefwoord “autoverzekering” dan zul je veel kliks krijgen van gebruikers die ge├»nteresseerd zijn in het kopen van autoverzekeringen. 

Door het trefwoord in te typen in Google’s trefwoordplanner krijg je de belangrijke statistieken te zien, zoals het maandelijkse zoekvolume en het voorgestelde bod.

In dit geval kost het trefwoord autoverzekering ongeveer 7 euro per klik als je je richt op gebruikers in Nederland. Dit klinkt sommigen misschien duur in de oren, maar niet elk trefwoord kost zoveel.

Om de meest effici├źnte campagne te hebben, wil je onderzoek doen naar relevante trefwoorden die lage kosten per klik hebben. Dit houdt in dat je synoniemen van bepaalde woorden gebruikt om te zien of je goedkopere trefwoorden kunt vinden.

De zoekwoorden planner tool helpt je een idee te krijgen of waar mensen naar zoeken en hoe populair de zoekwoorden zijn. Idealiter wil je een trefwoord met een goed zoekvolume en een lage kostprijs per klik. Als je er een paar gekozen hebt voor je nieuwe campagne, is het tijd om je advertentie te gaan schrijven.

De advertentie schrijven

Voor je je PPC-advertentie begint te schrijven moet je beslissen of je de zoekweergave of de netwerkweergave gaat gebruiken. 

De Google zoekweergave betekent dat al je advertenties op Google’s website verschijnen als gebruikers zoeken naar een relevant trefwoord. 

Zoekt een gebruiker naar autoverzekering, dan moet je advertentie voor autoverzekering getriggerd worden en binnen de resultaten getoond worden.

De netwerkvertoning heeft te maken met AdSense websites van derden, die we later zullen behandelen. In principe wordt je advertentie getoond op goedgekeurde AdSense sites in de vorm van verschillende banner formaten.

Kies je deze weg, dan schrijf je niet per se een advertentie, maar ontwerp je er alles aan. Dat betekent dat je de kop schrijft, de kleuren kiest, de pictogrammen en de foto’s die allemaal in de banner zitten. Vergeleken met een tekstadvertentie is dit duidelijk veel meer werk.

Besluit je toch voor een advertentie op Google’s zoekplatform te gaan, dan zijn die veel gemakkelijker te maken. Je voert eenvoudig een kop en een beschrijving van de advertentie in. Zo eenvoudig is het.

Ook kan je gebruik maken van Google Mijn Bedrijf, wat bovendien nog gratis is ook! De basis hiervoor is een adres. Dat kan je natuurlijk bij mijn bedrijf krijgen. Eenmaal een adres bij ADD::Flex4you afgenomen en je kan je aanmelden bij Google Mijn Bedrijf. Als je er ook een lokaal telefoonnummer bij vermeld scoor je helemaal goed.

Wil jij volgend jaar ook goed scoren, scoor dan nu eerst een offerte voor een vestigingsadres op https://www.addbusinesspoint.nl/offerte-aanvragen-definitief/ en je ontvangt in no-time een offerte.

Dit jaar willen we nog snel wat contracten sluiten dus als je een mail stuur of mij belt zorg ik dat je een mooie deal krijgt.

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4You

Submit your comment

Post Comment