QR Code, meneer?

QR-codes zijn niets nieuws, vooral met het hele corona gebeuren hoor je niets anders.

Maar wist je dat je het verkeer van je website ongetwijfeld een flinke boost kunt geven door er een QR-code voor te genereren? 

En sterker nog, wist je dat je ook kan tracken hoeveel keer je QR is gescand, met welk apparaat, welke iOS en zelfs de locatie?!

Maar wacht, hoe werkt dat? Wel, om het eenvoudig te maken: een QR-code voor een website leidt je, als hij gescand wordt, onmiddellijk door naar het webadres! 

Zoals je in de afbeelding kan zien kan je jouw QR ook een leuk jasje geven, let gewoon op dat je het steeds test, donkere achtergronden bijvoorbeeld zijn moeilijk te scannen.

Het laatste wat je wil is dat mensen een tenniselleboog krijgen van jouw QR-code te scannen!

QR-code tracking is onmisbaar in bedrijfsprocessen, vooral als je het als marketingmiddel gebruikt, want het draagt bij en beïnvloedt de verbetering van je huidige QR-marketingstrategieën. Onnodig te zeggen dat het een van de kritieke middelen is voor toekomstige groei!   

Een gezegde luidt: “wat je niet kunt meten, kun je ook niet verbeteren!” en dat geldt ook voor business en marketing! 

Traceren is voor elke onderneming zéér belangrijk omdat het de praktijken en marketinginspanningen verbetert. Zo kan je ook de algemene groei van je bedrijf of onderneming meten! 

Dus hoe werkt Quick response tracking of QR-tracking? Wat zijn de twee soorten QR-codes? Laten we daar eens achter komen!

Om het meteen te verduidelijken, zijn er twee soorten QR-codes: een die niet traceerbaar is (statisch) en een die wel traceerbaar is (dynamisch). 

Statische QR-codes (niet traceerbaar)

Statische QR-codes zijn natuurlijk gratis om te maken, maar je kunt je QR-code niet bewerken en de inhoud ervan niet volgen of bewerken.

Je kunt dus de gegevens van je QR na het genereren niet veranderen. Dat gezegd hebbende, zijn statische QR-codes nooit aan te raden voor marketing en handel. 

Statische QR-codes zijn alleen goed voor een eenmalige campagne. Ze zijn echter gratis te genereren en geven onbeperkt scans van je QR. Je statische QR-code vervalt nooit, en je kunt hem een leven lang gebruiken.

Dynamische QR-codes (traceerbaar)

Als je echter een marketeer bent die graag je QR-code scans wil volgen, dan zijn Dynamische QR-codes je beste kans!

Met dynamische QR-codes kun je twee belangrijke dingen doen die voor je marketing nodig zijn: Het traceren van je QR-code scans en het bewerken van je landingspagina of de gegevens achter je QR-code, zelfs na het afdrukken! 

Daarom kun je je QR-code marketing campagne op elk gewenst moment retargeten en je QR-code scans volgen zonder opnieuw een QR-code te genereren

Dynamische QR-codes slaan, in tegenstelling tot statische QR-codes, de gegevens niet meteen op in de afbeeldingen van de code. 

Ze bevatten een korte URL die in het dashboard van de QR-code generator wordt opgeslagen en die gebruikers naar online-informatie doorverwijst. 

Dynamische QR-codes worden meestal betaald omdat ze geavanceerd en flexibel te gebruiken zijn. 

Je kunt echter ook een gratis dynamische QR-code genereren door gebruik te maken van de gratis proefversie en er het meeste uit te halen! 

Hier vind je alvast een voorbeeld van onze ADD QR-code!

Veel plezier.

Florentijn van den Bos::Flex4You

Submit your comment

Post Comment