White Label | Deel 1

Wat is White Label Software?

White label verwijst naar goederen of diensten die door een bedrijf gemaakt worden, en dan door een ander bedrijf gekocht worden om het te rebranden en als het hunne te verkopen. Hoewel je eerst misschien op je hoede bent, ben je waarschijnlijk al bekend met de praktijk.

Bijvoorbeeld, de meeste supermarkt “store brand” goederen worden gemaakt door bedrijven die in massa artikelen produceren en ze aan verschillende kruideniers verkopen. Witte merk produkten zijn echter niet alleen beperkt tot cornflakes, DVD spelers, of hardloopschoenen; ze komen in vele industrieën voor.

In de tech wereld kun je white labeling zien als ghostwriting-maar dan voor software, apps, of digitale programma’s. Bijvoorbeeld cloud-gebaseerde diensten of infrastructuur lenen zich bijzonder goed voor doorverkoop of re-branding.

ADD en Flex4you werken ook op deze manier. Wij leveren jou een keurig ingerichte flexkamer in een zeer representatief gebouw zonder dat we allerlei eigen reclame maken. Niks in het gebouw is gebrand. Het is jouw kamer voor de tijd dat je deze hebt gereserveerd.

Redenen om white label software te gebruiken

Er zijn allerlei redenen waarom iemand ervoor zou kiezen de software die hij gebruikt te white labelen. Vooreerst ziet het er veel beter uit als alles op dezelfde manier gebrandmerkt is bij de presentatie aan klanten of prospects. Bovendien kunnen bedrijven waarvan het klantenbestand sneller gegroeid is dan hun eigen personeel, bepaalde diensten die ze van andere bedrijven betrekken white labelen om hun service-level agreements (SLA’s) te kunnen nakomen terwijl ze meer personeel aanwerven.

White label software hoeft niet alleen voor marketing of esthetische doeleinden te zijn. Marketingbureaus zullen vaak rapporten van hun business intelligence (BI) of marketing software white labelen om hun proces eigen te houden. Zo krijgen andere bureaus die proberen je klanten af te stropen je strategie niet in de gaten.

White label software gebruiksmogelijkheden

White label software, of private label, brandable, of rebranded software, is niet beperkt tot één soort bedrijf of industrie. Zo kunnen bedrijven die aanvullende producten aanbieden white label goederen gebruiken, samen met bedrijven die helemaal geen producten ontwikkelen. Laten we drie veel voorkomende manieren onderzoeken waarop een organisatie kan kiezen voor het gebruik ervan.

1. Intern door medewerkers voor communicatie, samenwerking, en betrokkenheid

LearnUpon is een voorbeeld van een bedrijf dat merkbare software aan bedrijven levert. De software richt zich op de opleiding van werknemers en stelt bedrijven in staat hun eigen logo te uploaden en de styling aan te passen aan hun branding. Wanneer werknemers inloggen op het trainingsportaal, weerspiegelen de look en feel de rest van de bedrijfswebsite.

White labeling van je trainingssoftware verlaagt het risico voor je bedrijf. Je loopt niet het risico tijd en geld te spenderen aan de ontwikkeling van het platform, alleen om terug te moeten gaan om foutjes te verhelpen. In plaats daarvan kun je een al werkend platform kopen en ervoor zorgen dat je werknemers een soepele en plezierige onboarding ervaring hebben.

2. Extern door klanten om de verkoop en loyaliteit te verhogen

Een ander bedrijf dat white label software aanbiedt is LoyaltyLion- hoewel hun platforms op de consument gericht zijn. LoyaltyLion biedt oplossingen voor klantenbindingsprogramma’s aan e-commerce bedrijven als Overtone, Cupshe, en Lively door aangepaste ontwerpmiddelen aan te bieden die een on-brand ervaring bieden.

LoyaltyLion staat hun klanten niet alleen toe de software te white labelen, maar ze kunnen zelfs hun eigen naam voor het loyaliteitsprogramma kiezen en het volledig aanpassen. Er zijn verschillende prijsniveaus beschikbaar, maar white labeling is geen optie, tenzij je voor de Advanced tier of verder gaat.

3. Doorverkopen aan eindgebruikers en klanten om winst te maken

Badgeville is een platform dat niet alleen beide bovenstaande opties biedt, maar ook de mogelijkheid biedt om hun oplossing mee te verkopen of door te verkopen. Bedrijven kunnen hun klanten eenvoudig aanmoedigen om Badgeville te gebruiken voor hun uitdagingen op het gebied van digitale betrokkenheid, of specifieke Badgeville ontwerpexpertise opnemen als onderdeel van hun diensten. Partners ontvangen dan ofwel een verwijzingsvergoeding voor verkochte licenties of een deel van de inkomsten voor elke nieuwe licentie.

Wil jij ook zo’n whitelabel flexruimte gebruiken. Zie hier het volledige aanbod van whitelabel kamers: https://www.addbusinesspoint.nl/overzicht-locaties/flexruimtes-reserveren/

Zo kan jij zorgen voor de juiste branding in de kamer die je hebt gereserveerd zonder dat onze uitingen overheersen.

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Submit your comment

Post Comment