Wij zijn professioneel

Je herkent het vast wel. Mensen die van de daken roepen dat ze professioneel zijn. Terwijl ze dit in werkelijkheid helemaal niet zijn.

Dit zie je aan alles. Hun houding, hun uitstraling en de wijze waarop het handelen. Verre van transparant.

Laatst kwam ik er ook achter dat ik met een “professionele partij” in zee was gegaan.

Ik heb helemaal niemand gezien van dit bedrijf.

De onderhandelingen werd niet zelf gedaan maar door een bemiddelaar.

Zo eentje die door zijn stropdas omhoog gehouden wordt, zijn haar vol met gel strak naar achteren en in een iets te kleine lease bak.

Opscheppend over de mooie deals die hij wel niet had gedaan en dat ik maar moest opschieten omdat dit een kans was die ik niet een 2e keer zou krijgen.

Daar ben ik dan niet echt gevoelig voor. Ik krijg namelijk altijd een 2e, 3, en 100ste kans. Misschien moet ik wat langer zoeken.

Kom ik dat wel vaker tegen. Maar de rest is echt uniek.

Over alle details werd gemuggezift. Meerdere mailtjes per onderwerp werden er aan gewijd. Dit kostte mij bakken met tijd.

Uiteindelijk ontstond er een duimen dik contract waarin exact stond beschreven wanneer ik een scheet mocht laten.

Vanuit mijn kant niets te verbergen dus gaan met die handel.

Tot ik een scheet op het verkeerde moment liet. Wat denk je dreigementen van juridische aard. Dreigen met een rechtszaak.

En die kwam er. Gewonnen uiteraard. Maar ja, hoe ga je dan verder. Ik heb wel moeite met deze gang van zaken. Dus dit meld ik dan ook netjes hoe we de toekomst verder zien,

En daar kwam die: Wij zijn een professionele partij dus voor ons is het geen probleem.

Snel ff een bakje halen. Om misselijk van te worden.

Hoe zit het eigenlijk met jouw professionaliteit?

Heb jij je zaken goed geregeld om wel professioneel over te komen zonder dat het je steeds van de daken moet roepen?

Kan jij nog wel de menselijke maat blijven hanteren en zo je business doen?

Het gaat om people’s business in deze tijd van internet. Je klant wil jou zien en zien waar jij bent gevestigd. Niet een of andere gladjakker in z’n goedkoper pak.

Maar je concurrent pakt het wel zo aan. Ze verstoppen zich achter een hoop met mooie woorden. Jij kan zorgen dat je zichtbaar wordt op een manier die je concurrenten niet begrijpen.

Zorg dat je klant een gevoel krijg bij jou business. Dat ze zien waar je voor staat.

Trek deze mooie eigenschappen nog verder door met een service-kantoor. Zo heb je een professionele uitstraling van een mooi kantoorpand die perfect aansluit bij je handelswijze maar dan voor een fractie van de prijs. Wel zo lekker in deze tijd.

Maak zelf een offerte via www.addbusinesspoint.nl/offerte en geef jouw business nog een extra impuls zonder van de daken te roepen dat je professioneel bent. 

Dat ziet je klant zelf wel!

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Submit your comment

Post Comment